Living life in the carpool lane..

Archive for the ‘My life as a musical..’ Category

When M was younger, we used to listen to child-appropriate music in the car.  This meant that we would listen to CDs full of nursery rhymes and kid songs. 

The music eventually transitioned into the Sofia The First soundtrack, and now it’s all about the Frozen soundtrack.

The music gets to be way too repetitive as we have to listen to the CDs over and over and over and over again.  While it’s super cute to hear M sing along, we do get very tired of the songs. 

So, we listen to the radio.

She used to never really sing to the songs on the radio, so we never really realized she knew what she was listening to..

We were wrong.

Here are a list of songs that we had no idea M knew enough to sing along to:

The Monster – Eminem feat. Rhianna
Roar – Katy Perry
Talk Dirty – Jason Derulo
I Don’t Care – IconoPop
Turn Down For What – Lil Jon

There are probably many more that I can’t think of the moment and many more that she will surprise us with singing along. 

How did we find out that she knew some of these songs?

Hubby and I have a habit of absent-mindedly singing some of these songs at home while doing some things.  Suddenly, M would finish the line to the song.  This was especially true with “Talk Dirty.”  I would hum the little musical part right before he sings, “Talk dirty to me..”  I was humming it while I was working on cards at my craft table and M was playing in the room with me.  Suddenly, M says, “Talk dirty to me..”

That was surprising and so funny.  We had her do it over and over again.

What sort of pop songs do your kids surprise you with knowing??

(Don’t forget to click these badges to rate my blog and vote for me. All you need to do is click!)
Rate My Blog @ Top Mommy Blogs Visit Top Mommy Blogs To Vote For Me

M loves Youtube. 

I think I’ve mentioned this several times before..

There are videos that use pop songs in the background.

There’s one video of a Play Doh Ice Cream Shoppe review that M loves to watch over and over again.  In the background, the song that is playing is Katy Perry’s “Teenage Dream.”  M has seen this video enough that she knows and sings the song.  When she hears the song, she now calls it the “Play Doh Song.” 

There’s a fan video of Masha & The Bear using Demi Lovato’s “Two World’s Collide.”  She watches THAT video many times that she also knows and sings the song also.  When she hears this song, she now calls it the “Masha Bear Song.”

Sometimes in the car, she wants to hear those songs.  Lucky for her, I’ve owned those songs for a long time. 

“Mimi?  Play Doh Song?”

“Mimi?  Masha Bear Song?”

It’s the cutest thing.  The best part is her singing along…

What pop songs do your toddlers love?

Long title..  but these are the things that I realized about myself in these past few weeks.

It’s amazing what one learns about themselves during their daily commute from work.

1.  I still remember every word of every song from the first High School Musical.  AND it’s made me look up the entire soundtrack of High School Musical 2 to find that cool “ballad” sung by Troy and Gabriella.  I may or may not have been belting out “Go My Own Way” on my own while working on craft projects.

2.  I still LOVE Blink 182’s Dude Ranch CD.  Still.  LOVE.

3.  I still know enough words to Kris Kross’ “Jump” to make me sound somewhat legit.  Don’t ask me to do it on the fly.. but I can so keep up when singing along to the song.  THAT was very surprising.

4.  The Backstreet Boys STILL got it going on.. especially since Kevin Richardson came back..

That’s all I can think of right now.

I think that’s a good assessment of what I usually think about while I’m driving.

I think it also shows what kind of music keeps me going during those commutes.  It keeps my drive interesting.

What goes on in your mind during your commutes to and from work?!

M loves to sing.  She especially LOVES singing songs from her Sofia The First soundtrack.

I usually LOVE singing with her too.  Ever since she was born, I have looked forward to the day when we could sing little duets together.

But…

Sigh..

She doesn’t want me to sing!

:::Sob:::

Starting last week, every time I tried to sing with her, she’d do this whiny thing and just push me away.

What a diva!

I’m so sad!  Why won’t she sing with me?!

Ugh. Toddlers.

Anyone else experiencing this?  What did you do?

 

I finally planted the seed into my darling little girl.

What seed?

Well, the musical theater seed, of course!

It all started one night when my mother kept singing “Happy Talk” from South Pacific.  I found the video on YouTube, but Little M wasn’t too interested.

Then, it hit me.

The Sound Of Music!

I loved that movie as a kid.  I would watch it every day and I had every line memorized when I was about 6 years old.

Why not start it now?

So I found “The Lonely Goatherd” on Youtube and pressed play.

She LOVED it!  She watched it over and over and over. 

The smile on her face was priceless.

I found the DVD and decided to show it to her on the TV and she was so happy.

I decided to try another song, “So Long, Farewell.”

She loved that too.  She enjoyed all the songs that featured the Von Trapp children. 

Now, you can sing the end of “So Long, Farewell” and she’ll also sing “Bah-Bye…” in her little falsetto tone.  It’s so cute!

She likes the “Happy Talk” song from South Pacific, but only when her grandma sings it, and she even does the little hand gestures like the video because my mom shows them to her.

I think I’ll stick to Rodgers & Hammerstein musicals for now.  We’ll save Spring Awakening and Avenue Q for later.. much, much later.

How do you do it??

How do you have this hold on me.. to love you.. over and over and over.. like it’s the first time I heard you?!

I try to stay away from you for awhile.. then.. I pop the CD back in the car.. and it’s like.. that’s ALL I want to listen to all day.. and night.. and day..

Only thing to do is jump over the moon.. only thing to do is jump over the moon..

Your songs.. they are classic.. love songs.. fun songs.. feelings.. emotions.. ugh.. I LOVE it..

Live in my house.. I’ll be your shelter.. just pay me back.. with 1000 kisses.. be my lover.. and I’ll cover you..

I would love to play Mimi.. her songs are great.. her duets with Roger are classic.. her story so tragic.. yet.. I’m drawn like a moth to a flame

Trusting desire.. starting to learn.. walking through fire.. without a burn.. clinging a shoulder a leap begins.. stinging and colder.. asleep on pins..

It’s all the great Jonathan Larson’s fault.. such a talent.. taken away too soon..

Cuz everything is RENT!!!

I sing at my Church.  I am a member of the Filipino choir at the Church I am a parishoner in.  I’ve sung at the other Church in which I was a parishoner in too.

I started singing at my current Church when someone from that choir had heard me sing at the Cursillo retreat that I attended.

Am I making sense?  Probably not, but my brain is fried and I still felt the need to leave a blog entry.

I guess the point I am trying to make is that singing for the Church is very important to me.  Singing, according to one of the Saints.. I want to say St. Francis.. but I could be wrong.. anyway..

Singing, is like praying twice.. something to that effect.

Music has always, always, always been an important part of my life.  Starting out as a dancer.. then moving on to singing.. I’ve always had music in my life in some form.

From the time I was young, learning how to put a vinyl record in the player and turn it on.. I was singing and dance..

During my “teen angst” years.. I always identified to music to get me through my “moods..”

Growing up.. finding love.. and heartbreak.. music and lyrics have always comforted me..

Now.. growing spiritually.. I have found a new appreciation for music.. for song.. for songs of prayer.. for singing with the congregation.. for guiding the congregation in song.. it’s such a beautiful thing..

The older I get.. the more music is a part of my life.. and I know that it always will be..

Ok.. Hannah Montana.. Miley Cyrus.. yadda yadda..

Her song, “The Climb” has probably got to be one of the most mature songs I’ve heard from her.. mature in the sense that it’s actually got a great message.. and just is a great feel-good-when-down song.. it’s got great lyrics.. the music is great.. and her recording is pretty decent.

I may like Miley Cyrus.. but I never said she was a phenomenal singer..

Anyway.. I think that these lyrics can actually relate to anyone of any age.. I can almost see it
That dream I am dreaming
But there’s a voice inside my head saying
“You’ll never reach it”

Every step I’m taking
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking

But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There’s always gonna be another mountain
I’m always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I’m gonna have to lose

Ain’t about how fast I get there
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

The struggles I’m facing
The chances I’m taking
Sometimes might knock me down
But no, I’m not breaking

I may not know it
But these are the moments that
I’m gonna remember most, yeah
Just gotta keep going

And I, I got to be strong
Just keep pushing on

‘Cause there’s always gonna be another mountain
I’m always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I’m gonna have to lose

Ain’t about how fast I get there
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb, yeah!

There’s always gonna be another mountain
I’m always gonna wanna make it move
Always gonna be an uphill battle
Somebody’s gonna have to lose

Ain’t about how fast I get there
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb, yeah!

Keep on moving, keep climbing
Keep the faith, baby
It’s all about, it’s all about the climb
Keep the faith, keep your faith, whoa

And for your viewing pleasure.. I decided to add the video.. but this was also the first time I saw the video and realized that it totally doesn’t give the song justice.. I think it’s over-acted.. oh well..  I said I loved the song.. I never claimed the artist that sang it was perfect..

I didn’t sing for many, many years because I was always very self-conscious about my singing voice. I still cringe at the thought of hearing myself sing, and I always look for approval. I am terrified of being off-key.

Everyone knows I love to sing.  I’ve always loved to sing.. but growing up.. I NEVER sang in public.  I envy the little girls that love to sing in public.. I wish I was that brave.

I went through a period of my life when I was sooo conscious of the way I sounded.  I was absolutely terrified of being called out as out of tune.. or off-key..

My mother finally convinced me to take singing lessons at about 18 years old.. and even then.. my first singing recital.. I was absolutely terrified..

Now.. I love to sing.. with the choir.. as a soloist.. just as long as I am singing.. I am in my element.. but I will always be super conscious of my tone.. and you will never hear me brag about my singing ability..

Just because I love to sing doesn’t mean I’m really good at it.. I’m not the greatest singer.. and I will never claim to be..

I do believe that music is a part of me.. and singing will always be there..

There are certain songs that you can hear.. and know they just make you feel good.. I was thinking of some this morning as I woke suffering with “a case of the mondays..”  You know.. Office Space.. love that movie..

Nothing particular really came to mind until I came into work.. when all of a sudden Jason Mraz’s “I’m Yours” starting playing in loop over and over in my head..

There it is.. my cheesy feel good song of the day.. maybe it has a lot to do with the fact that yesterday marks the one year anniversary of… meeting my boyfriend.. and watching Norbit.. lol.. stupid movie!

Anyway.. here are the lyrics.. and I hope that it makes you “cheesy feel good” as well..

Well you’ve done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you’re so hot that I melted
I fell right through the cracks
and now I’m trying to get back
Before the cool done run out
I’ll be giving it my bestest
Nothing’s going to stop me but divine intervention
I reckon its again my turn to win some or learn some

I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait, I’m yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you’re free
Look into your heart and you’ll find love love love
Listen to the music of the moment, people dance and sing we’re just one big family
It’s our God-forsaken right to be loved love loved love love

So I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait I’m sure
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours

Do you want to, come on, scootch over closer dear
And I will nibble your ear

I’ve been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed
I guess what I’ll be saying is there ain’t no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It’s what we aim to do
Our name is our virtue

I won’t hesitate no more, no more
It cannot wait I’m sure
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you’re free
Look into your heart and you’ll find that the sky is yours
so please don’t please don’t please don’t.
There’s no need to complicate
’cause our time is short
This oh this oh this is our fate I’m yours

Oh I’m yours

I won’t hesitate no more
Oh no more no more no more
It’s our God-forsaken right to be loved, I’m sure
Theres no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours

No I won’t hesitate no more, no more
This cannot wait I’m sure
There’s no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I’m yours, I’m yours


Follow on Bloglovin
Follow on Bloglovin

Blog Stats

  • 26,185 hits
July 2020
S M T W T F S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031